All Categories
Featured
Table of Contents
Zúlke artikelen in de krant dat het vermogen zwaarder moet worden belast, de Staatssecretaris wordt hier opgeroepen om vaart te maken met een plan om het reële rendement te gaan belasten, en nu blijkt dat er helemaal geen plan is om dat reële rendement te gaan belasten! Nee, er moet maar een onderzoek komen ... auto opkoper van oude auto's.
De heer (D66): «Wat de PvdA betreft» begrijp ik. Mevrouw Neppérus zei dat er een onderzoek komt (auto opkoper van oude auto's). Ik heb goed geluisterd tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen, waarin de heer Zijlstra van de VVD zei dat er ook wat hem betreft moet worden gewerkt aan een eerlijker vermogensrendementsheffing bij gelijkblijvende opbrengsten van box 3
De heer (D66): Dat betekent dus in de beleving van de heer Groot dat de VVD niet alleen akkoord is gegaan met een onderzoek, maar ook vindt dat de vermogensrendementsheffing eerlijker moet worden? De heer (PvdA): Een vermogensrendementsheffing die aangrijpt bij werkelijk behaalde rendementen is eerlijker. De : Gaat u verder met uw betoog.
Ik heb me nog eens even afgevraagd hoe dat zo komt en wie daarvoor verantwoordelijk is. Ik ben de recente geschiedenis nagegaan. auto opkoper van oude auto's. Ik kom tot drie waarnemingen. Ten eerste wordt altijd gezegd dat het de Tweede Kamer is die de zaken zo ingewikkeld maakt, maar als ik de geschiedenis naga, is het vooral ook de regering zelf die hierin de hand heeft gehad
We hebben een kabinet gehad dat een onderscheid in btw wilde maken tussen podiumkunsten. Bioscopen vielen daar dan weer niet onder. Het waren heel ingewikkelde toestanden. We hebben de oldtimerregeling gehad. Mevrouw Neppérus en ik hebben gevraagd om een verzachting van die regeling, maar we hebben nooit gevraagd om een ingewikkelde overgangsregeling.
Indertijd zijn we akkoord gegaan met de autobrief 1.0, maar wat ik niet wist en waarschijnlijk de meeste fiscale woordvoerders hier ook niet wisten, is dat langs een andere band, namelijk die van Economische Zaken, ook allerlei subsidies op auto's werden verstrekt. Achteraf had ik dat graag willen weten. auto opkoper van oude auto's. Ik denk dat het een verantwoordelijkheid van de regering was om het overzicht te bewaren
De heer (CDA): Tot mijn verbazing, eigenlijk tot mijn positieve verbazing, geeft de heer Groot aan dat de oldtimerregeling ongelukkig was. Dat die regeling ongelukkig en te ingewikkeld was, leeft hier breed in de Kamer. Op welke punten is de heer Groot bereid tot aanpassingen, zodat mensen die hun oldtimer hebben moeten verkopen omdat ze net aan de verkeerde kant van de termijn stonden, alsnog hun rijdend erfgoed in stand kunnen houden? De heer (PvdA): Excuses als de heer Omtzigt mijn woorden verkeerd verstaan heeft en ik daartoe aanleiding heb gegeven.
Denk aan verlenging van de termijn tot 40 jaar. Dus alleen auto's ouder dan 40 jaar worden dan bestempeld als oldtimer. Dat is een bescherming van het culturele erfgoed - auto opkoper van oude auto's. Vervolgens zijn er voor allerlei bestaande gevallen heel ingewikkelde overgangsregelingen bedacht. Dat mag en dat is misschien ook billijk, maar dat was niet het eerste waar mevrouw Neppérus en ik aan dachten
Ten tweede het snoeien in aftrekposten. Ik ben de geschiedenis nagegaan. De afgelopen jaren zijn er wel degelijk al een heleboel aftrekposten gesneuveld. auto opkoper van oude auto's. Ik geef een aantal voorbeelden: de rode diesel, de vrijstelling voor cultureel beleggen, voor sociaal beleggen en voor ethisch beleggen, de kindertoeslag in box 3, de afdrachtskorting onderwijs, de oldtimers, het spaarloon, de levensloop, de stamrechtvrijstelling, de doorwerkbonus en zelfs de hypotheekrenteaftrek voor een deel
Geen misverstand, bij een belastingherziening heb je smeergeld nodig. Maar als er een wil is bij de Kamer, kunnen er wel degelijk dingen worden aangepakt. Als we het belastingstelsel echt willen vereenvoudigen en de lasten op arbeid in het belang van de werkgelegenheid willen verlagen, dan moeten we een heel eind kunnen komen.
Naar de opvatting van de PvdA is het dan ook niet nodig om hiervoor nieuwe draconische bezuinigingen in te zetten. De meeste belastinguitgaven en -aftrekposten die we nog hebben – dat zijn er zo'n 110 à 120 – betreffen ondernemersfaciliteiten. auto opkoper van oude auto's. We weten dat ondernemers een grote hekel hebben aan ingewikkelde regelingen
Kan hij iets concreter worden? Kan hij aangeven welke faciliteiten hij dan wil schrappen om ervoor te zorgen dat de lasten op arbeid omlaag gaan? De heer (PvdA): Je moet kijken naar het geheel. Ten aanzien van elke ondernemersfaciliteit zijn goede argumenten aan te voeren - auto opkoper van oude auto's. Op die manier hebben ze ook het licht gezien
Je moet dat in zijn geheel bekijken. Wat levert dat op qua lastenverlichting en hoe kun je die middelen weer inzetten? Ik denk dat we in een weinig productieve discussie terechtkomen als we de ondernemersfaciliteiten een voor een gaan aflopen en gaan bediscussiëren. Daar heb ik eigenlijk nu ook geen zin in.
Mevrouw (ChristenUnie): Dat de heer Groot daar geen zin in heeft, snap ik wel. Op het moment dat je ze noemt, blijken ze toch pijnlijker te zijn dan je van tevoren dacht. Ik denk maar weer even aan de zzp-boete die het kabinet wilde schrappen (auto opkoper van oude auto's). Dankzij de C3 is dat voorkomen
Waar haal je het geld vandaan en waar zet je het in? Anders is het heel goedkoop om hier te roepen dat de lasten op arbeid wel omlaag kunnen als we wat ondernemersfaciliteiten schrappen (auto opkoper van oude auto's). De heer (PvdA): Ik heb niet gezegd dat er geen smeergeld nodig is. Ik heb gezegd dat het mogelijk is gebleken om zonder smeergeld aftrekposten aan te pakken
Maar smeergeld is nodig. Juist omdat elke aftrekpost zijn eigen goede reden heeft, moet je de aftrekposten in samenhang bekijken. Je moet ze niet afzonderlijk bespreken en dat ben ik dus ook niet van plan (auto opkoper van oude auto's). Daarvoor hebben we het overleg dat we gaan voeren. Dat is er juist op gericht om alles in samenhang te bezien
De : Gaat u verder. De heer (PvdA): Het Belastingplan begint met het inkomensbeleid. auto opkoper van oude auto's. De PvdA is in grote lijnen tevreden met het geschetste beeld. We zien dat ondanks de nog steeds moeilijke economische omstandigheden en moeilijke budgettaire situatie, de koopkracht over de brede linie voor het tweede achtereenvolgende jaar licht toeneemt
We zien dat het beleid begint te werken en daar wil ik het kabinet mee complimenteren. Ik heb nog wel een vraag over de afbouw van de algemene heffingskorting. Dat is een maatregel uit het Belastingplan 2014. Het CDA heeft hierover ook vragen gesteld. De afbouw van de algemene heffingskorting kon niet meer worden verwerkt in de loonbelastingtabellen.
Het effect van die naheffing volgend jaar is hier in Den Haag wel bekend, maar ik vraag mij af in hoeverre dat algemeen bekend is in Nederland (auto opkoper van oude auto's). Ik heb vorig jaar nog een motie ingediend naar aanleiding van alle ellende die we hebben gehad met de Wet uniformering loonbegrip. In die motie wordt opgeroepen om de inkomensgevolgen van fiscale maatregelen tijdig en ook indringend te communiceren aan de burger
Mijn vraag is of dit niet eerder kan en of de Staatssecretaris nog andere communicatiekanalen dan de website van de Belastingdienst kan inzetten, want die ziet toch lang niet iedereen. Ik stel vast dat de boodschap van die hoge naheffing nog niet tot het grote publiek is doorgedrongen. Hoe wil de Staatssecretaris het voor elkaar krijgen dat dit wat algemener bekend wordt? Dan kom ik op het gebruikelijke loon in box 2.
Dat is niet alleen slecht voor de koopkracht van werknemers, maar het betekent ook een onnodige lastenverhoging op arbeid. Het kabinet verkeert in goed gezelschap met zijn mening dat het verschil in belastingheffing tussen werknemers en ondernemers te groot is geworden - auto opkoper van oude auto's. De commissie-Van Dijkhuizen noemt niet voor niks box 2 heel eufemistisch een belastingluw regime
Het is een goede stap, maar wat ons betreft zeker nog niet de laatste. Box 2 is niet alleen belastingluw, maar ook heel erg gevoelig voor belastingontwijkingen, met name voor belastinguitstel tot sint-juttemis. Je hoeft maar naar een website van een belastingadviseur te gaan en je krijgt een heleboel gratis tips over hoe je belastingheffing in box 2 eindeloos kunt uitstellen en zelfs kunt afstellen.
Er zijn 450 - auto opkoper van oude auto's.000 mensen met een aanmerkelijk belang en daarvan doen slechts 65 (auto opkoper van oude auto's).000 aangifte in box 2 - auto opkoper van oude auto's. De opbrengsten van een half miljoen mensen die onder box 2 vallen, zijn goed voor ongeveer 1% van de opbrengsten uit box 1 (auto opkoper van oude auto's). Dat zijn toch bedroevend lage getallen die je niet alleen kunt verklaren uit de verlaging van de winstgevendheid als gevolg van de economische crisis
Latest Posts
Hoe Auto Verkopen Voor Export - Autoopkoperbenelux.be
Formulier Auto Verkopen - Autoopkoperbenelux.be
Auto Opkoper Limburg